Kompenzace za leteckou přepavu

Click2Claim - kompenzace v letecké dopravě

Click2Claim Asistent pro Váš pohodový let! Doporučujeme ke každému zájezdu za
49 Kč / osoba!

 

Při objednávce zájezdu přes naše webové stránky vyberte "Cestovní pojištění C2C Asistent" z nabídky nepovinných příplatků pod ceníkem zájezdu. Nebo nám objednávku sdělte telefonicky či emailem.

O zbytek se postaráme my.

V případě problému s Vaším letem máte k dispozici:

  • Asistenční linka
  • Informační servis o Vašich právech v případě problému s letem
  • Ověření nároku na kompenzaci, online podání žádosti a informační servis o stavu žádosti, prostřednictvím naší cestovní agentury
  • Vymožení kompenzace v celé EU včetně soudního sporu v ceně

Již jste se vrátili z dovolené a měli jste problém s letem?

Pokud byl Váš let zrušen, výrazně zpožděn, přesměrován nebo vám byl odepřen nástup na palubu, máte nárok na finanční kompenzaci ve výši 250 – 600€ v závislosti na délce letu.

Mohu podat žádost i když byl můj let zaplacen v rámci zájezdu?

Ano, není důležité, zda jste cestoval(a) individuálně či s cestovní kanceláří. Povinnost finanční kompenzace se vztahuje také na charterové lety i nízkonákladové dopravce. Pro podání žádosti však musíte znát číslo vašeho letu.

Jak probíhá podání žádosti o kompenzaci?

Žádost o kompenzaci můžete podat zdarma prostřednictvím naší cestovní agentury. Volejte +420 777 755 714 nebo pište na

nubis@nubis.cz. Žádost o kompenzaci můžete podat též sami:

Kolik za vyřízení zaplatíte?

Vyřízení služby je zdarma. Provize z úspěšně vymožené stížnosti je 19%, v případě pokud máte zaplaceného Asistenta. V případě, že nemáte zaplaceného Aisistenta, je provize z úspěšně vymožené stížnosti 25%. Provizi platíte pouze z úspěšně vymožené kompenzace, v opačném případě neplatíte nic.

Jaké dokumenty pro vyřízení žádosti potřebuji?

Pro důkladné posouzení, zdali je Váš nárok skutečně oprávněný či nikoli, které provádí Click2Claim, je vhodné mít k dispozici veškeré doklady, které se k Vaší cestě vážou, tj. kopie letenky, palubních vstupenek, cestovní pokyny k zájezdu, předchozí korespondence s leteckou společností atd.

Jak dlouho vyřizování žádosti o kompenzaci trvá?

Podle náročnosti případu může vyřizování trvat od dvou týdnů do dvou měsíců. V případě, že nedojde k dohodě s leteckým dopravcem a Click2Claim bude váš případ považovat za oprávněný, může postupovat soudní cestou. V takovém případě může vyřízení nároku trvat déle. O průběhu vyřizování svého případu budete individuálně informováni.


Neodletěl jsem na čas a zmeškal jsem přípojný let, mám nárok na nějakou kompenzaci?

Ano. I v případech, že máte víceúsekovou letenku a zpoždění  či zrušení letu na jenom úseku má za následek, že se do Vašeho  cílového místa určení dostanete se zpožděním více než 3 hodiny oproti plánovanému času příletu, vzniká nárok na kompenzaci vůči dopravci, který na předmětném úseku nepravidelnost zavinil.

 

V jakých případech mám nárok na kompenzaci?

Zpoždění letu je delší než 3 hodiny oproti plánovanému příletu do cílového místa určení.
Zrušení letu, o kterém nebyl cestující s dostatečným předstihem informován - cestující musí být informován s předstihem více než 14 dnů před odletem, jinak vzniká nárok na kompenzaci.
Přesměrování letu, jehož výsledkem je, že jste se dostali na místo určení s odlišným číslem letu nebo s jinou leteckou společností, a tato změna měla za následek zpoždění Vašeho příletu do cílového místa určení Vaší cesty. Mohlo se také stát, že letecká společnost změnila trasu Vašeho letu.
Odepření nástupu na palubu letadla. Důvodem je, že letecká společnost prodala více letenek, než je kapacita letadla. Někteří cestující tak museli využít jiný let.
Nebo bylo letadlo, plánované na Váš let, nahrazeno menším typem, což má za následek menší množství přepravních míst, v takovém případě se může stát, že se do letadla nedostanete.
Snížení přepravní třídy, tj. pokud jste z důvodu nedostatku míst na palubě nuceni cestovat v nižší přepravní  třídě než jste měli podle Vaší letenky nárok.
Ve všech případech ovšem platí, že k nepravidelnosti došlo z viny leteckého dopravce, tj. důvodem není vyšší moc (např. přírodní katastrofy, politické nepokoje, stávky apod.) nebo okolnosti, které dopravce nemůže ovlivnit (počasí, rozhodnutí orgánů řízení letového provozu apod.).

Směrnice:

nařízení Evropského parlamentu a rady (ES) č. 261/2004